Współpraca z organizacjami pozarządowymi
Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Zdjęcie: Kampus Production, https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/rece-witanie-gest-zolwik-8171182/

Obecnie różnorakie firmy, w ramach w swojej działalności biznesowej, decydują się na zawieranie relacji z innymi przedsiębiorstwami i coraz częściej nawiązują stosunki ze stowarzyszeniami non-profit. Współpraca z organizacjami pozarządowymi jest zdecydowanie opłacalna ze względu na to, iż może pomóc w polepszeniu wizerunku firmy. Co za tym idzie – przedsiębiorstwo wówczas stanie się bardziej rozpoznawalne i szanowane.

Kwestia wizerunkowa nie jest jednak jedynym pozytywnym aspektem nawiązywania takich stosunków. Czym się charakteryzuje współpraca z organizacjami pozarządowymi i jakie są jej zalety?

Czym są organizacje pozarządowe?

Non-governmental organizations (NGO) to samorządne i niezależne organizacje, których działania nie dążą do osiągnięcia celów zarobkowych. Organy te cechuje przede wszystkim fakt posiadania określonej misji, często związanej z dobrostanem jednostek, ochroną środowiska lub obroną praw człowieka. Prowadzone przez nich działania mają służyć dobru społeczeństwa, propagować idee ekologiczne i altruistyczne. Zrzeszenia te funkcjonują odrębnie od instytucji państwowych, które nie mają na nie wpływu.

Oferta fundacji dla firm

Współpraca z organizacjami pozarządowymi – zalety

Dialog ze społecznością lokalną

Ważną zaletą nawiązania relacji z organizacjami pozarządowymi jest to, że są one zazwyczaj najlepiej zorientowane na potrzeby lokalnej społeczności. Tej, w której dane przedsiębiorstwo prowadzi swoje działania. Wiedzą, czego potrzebują poszczególni jej przedstawiciele, a jakie zachowania są dla nich niedopuszczalne. Są świadomi tych wszystkich zmiennych, ponieważ przez swoje zorientowanie na człowieka, prowadzą z nim stały dialog.

Dokładne targetowanie i późniejsze dopasowanie działań firmy względem społeczności lokalnych może pokazać jej członkom, że są zrozumiani, a dane przedsiębiorstwo jest tym, które będzie potrafiło sprostać ich wymaganiom. Może to wywołać poczucie integracji z otoczeniem i firmą, czego skutki widoczne będą w lojalności klientów.

Dobry wizerunek firmy – większe zaufanie

Współpraca z organizacjami pozarządowymi może spowodować, że tożsamość firmy przełoży się na jej wizerunek. NGO zawsze reprezentują pozytywne wartości i jako główne przesłanie swojej działalności posiadają konkretną misję. Potencjalni klienci firmy widząc, że istnieją pewne powiązania między przedsiębiorstwem a organizacją pozarządową, będą uważać ich cele za tożsame.

Budowanie zachęcającego i korzystnego wizerunku firmy przełożyć się może na zdobycie zaufania nowych klientów i odbiorców marki. Może również stać się powodem ich późniejszego przywiązanie do organizacji.

Corporate Social Responsibility

Skrótem CSR określa się zjawisko społecznej odpowiedzialności biznesu, która stanowi nowoczesną strategię zarządzania. W myśl tej koncepcji działania firmy powinny być skoordynowane z jej deklaracjami. Obejmuje koegzystencję przedsiębiorstwa ze środowiskiem naturalnym oraz społecznym.

Przykładowo: złamaniem zasad Corporate Social Responsibility byłaby sytuacja, w której przedstawiciel firmy na evencie z dumą opowiadałby o charytatywnych działaniach na rzecz środowiska, a później, wszystkie odpady pozostałe po wydarzeniu wywiózłby do lasu. Stąd niezwykle ważna jest spójność tego, co firma o sobie mówi, z tym, co robi.

Work-life balance – szczęśliwy pracownik to wydajny pracownik

Ze względu na to, jak bardzo organizacje pozarządowe zwracają uwagę na człowieka oraz jego podstawowe prawa i potrzeby, współpraca firmy z NGO daje pracownikom gwarancję wielu korzyści. Mogą czuć się oni zaopiekowani w miejscu pracy. Organizacja pozarządowa zapewnia stały rozwój pracowników, w takim zakresie kompetencji, jakie związane są z branżą oraz ich prywatnymi zainteresowaniami.

Projekty, które w firmie realizuje organizacja pozarządowa angażują pracowników w działania na rzecz środowiska naturalnego oraz społeczeństwa. Pozwala im to na aktywne funkcjonowanie w życiu przedsiębiorstwa oraz zbiorowości lokalnych. Dzięki temu, że zatrudnieni mogą realizować się w różnorakich zajęciach pomocowych, podwyższa to ich satysfakcję z samych siebie. Daje im to również poczucie, iż zrobili coś dobrego.

Work-life balance. Dlaczego jest ważny i jak go zachować?

Czy warto współpracować z organizacjami pozarządowymi?

Współpraca z organizacjami pozarządowymi to działanie, którego firmy nie powinny obawiać się podjąć. Nie wiąże się ono z większym ryzykiem, a potencjalne zyski zarówno dla otoczenia wewnętrznego, jak i zewnętrznego organizacji mogą być naprawdę spore.

Wspieraj naszą misję!

Jeśli nasze treści są dla Ciebie wartościowe, wesprzyj naszą fundację. Dzięki Twojej darowiźnie możemy tworzyć więcej bezpłatnych materiałów. Każda, nawet najmniejsza kwota, ma ogromne znaczenie i przyczynia się do kontynuowania naszych działań. Razem możemy więcej!

Dziękujemy za Twoje wsparcie! 💙

Newsletter

TYLKO CIEKAWE I KONKRETNE TREŚCI

Skip to content